Zwrot podatku z Holandii

Zwrot podatku z Holandii - jak uzyskać, i komu przysługuje?

Holandia, podobnie jak inne kraje Europy Zachodniej, przyciąga wielu Polaków. Pracując legalnie na terenie Holandii możemy ubiegać się o zwrot podatku. Zastanawiasz się jak poradzić sobie z dokumentami, które otrzymałeś z urzędu, pracując za granicą? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy firmą, zajmującą się rozliczaniem podatków z zagranicy od 2006 roku! W swojej pracy zawsze kierujemy się rzetelnością oraz dbałością o Klienta.

O zwrot podatku może się ubiegać osoba, która legalnie pracowała w Holandii, a pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek. O zwrot podatku można ubiegać się za 5 ostatnich lat

W przypadku złożenia rozliczenia za rok poprzedni do 1 maja bieżącego roku, holenderski urząd wyda decyzję w przeciągu 3 miesięcy. Po 1 maja bieżąecgo roku urząd rozpatruje zeznania podatkowe średnio od 6 do 12 miesięcy, ale formalnie rzecz biorąc na rozpatrzenie sprawy ma nawet 3 lata.

Dokumenty potrzebne do rozliczenia się to:

  • holenderska karta podatkowa ( Jaaropgaaf-Jaaropgaaven ) wydawana za każdy rok podatkowy po 31 grudnia danego roku przez pracodawcę
  • Zaświadczenie o dochodach z polskiego urzędu skarbowego i kopia formularza A1 - jeżeli posiadałeś polskie ubezpieczenie

Zmiany w systemie podatkowym od 2016 roku w Holandii

Od 2016 roku nastąpiły zmiany w Holandii związane z systemem podatkowym. Główna zmiana dotyczyła „kryterium dochodu”. Ulgi są naliczane tylko tym osobom, które mogą udokumentować 90 % dochodu z Holandii. Urząd holenderski wymaga również przedstawienia zaświadczenia o dochodach z polskiego urzędu skarbowego. Zaświadczenie o dochodach można uzyskać po złożeniu deklaracji PIT-36 w polskim urzędzie skarbowym - służymy pomocą również w tym zakresie. Dodatkowo, w przypadku ubiegania się o zwrot podatku po raz pierwszy należy przygotować kopię dowodu osobistego i zaświadczenie z banku potwierdzające numer konta bankowego z pieczątką i podpisem pracownika banku.

Czy mam obowiązek rozliczenia się z holenderskim urzędem skarbowym?

Osoby niezameldowane standardowo nie mają obowiązku rozliczania się z holenderskim urzędem skarbowym.

Jednakże złożenie deklaracji podatkowej w holenderskim urzędzie jest obowiązkowe w przypadku, gdy:

  • Podatnik otrzymał wezwanie z urzędu, nakazujące złożyć deklarację
  • Podatnik otrzymał z urzędu zeznanie formularz C, M, P-biljet z danymi podatnika i terminem złożenia deklaracji w urzędzie
  • Podatnik, który pracował w Holandii i osiągnął przychód, a we wstępnych obliczeniach wynika, że kwota przewidywanego zwrotu jest wyższa niż 16 EUR lub przewidywana dopłata do urzędu wynosi więcej niż 47 EUR

Za niezłożenie zeznania w podanym terminie urząd holenderski nakłada na podatnika karę od 329 euro do 5278 euro.

Z jakich ulg można skorzystać w rozliczeniu z holenderskim urzędem skarbowym?

Jedną z najbardziej popularnych ulg to rozliczenie ze współmałżonkiem lub partnerem, z którym mamy razem dziecko. Popularnie nazywana „rozłąkowe”. Partnerem fiskalnym może zostać:

  • Współmałżonek lub partner, z którym mamy zawarty oficjalny związek partnerski u notariusza lub przez sąd
  • Partner, z którym mamy wspólne dziecko
  • Partner, z którym wspólnie zakupiliśmy dom lub mieszkanie

Masz obawy czy przygotowałeś wszystkie dokumenty?

Koniecznie zgłoś się do nas. Poprowadzimy Twoją sprawę kompleksowo: poczynając od wyliczenia należnego zwrotu podatku, poprzez wypełnienie wniosku i sprawdzenie kompletności dokumentów, aż po ich dostarczenie do odpowiedniego urzędu w Holandii.

Zwrot podatku z Holandii bez żadnej prowizji

Ależ tak - w naszej firmie. To Twoje pieniądze, a my nie pobieramy za nie prowizji. Dla Ciebie oznacza to, że płacisz wyłącznie jednorazowo z góry ustaloną kwotę za to, byśmy podjęli odpowiednie działania. Cała suma zwrotu podatku wpływa bezpośrednio na Twoje konto.

Zwrot podatku z Holandii krok po kroku

1. Dostarczenie do nas niezbędnych dokumentów.

Skontaktuj się z naszym biurem drogą mailową, telefoniczne lub poprzez aplikację Messenger, a dostarczymy Ci komplet dokumentów niezbędnych do rozliczenia się, wraz z krótką instrukcją.

2. Od sporządzenia deklaracji do otrzymania decyzji.

Po wypełnieniu przez Ciebie dokumentów nadesłanych przez nas, zajmiemy się całą resztą. Przystępujemy do sporządzenia zeznania podatkowego - osobiście wysyłamy je do odpowiedniego urzędu skarbowego w Holandii. Okres oczekiwania na decyzję trwa ok. 6 miesięcy, jest to tylko termin umowny. Decyzja podatkowa przychodzi bezpośrednio do Klienta i widnieje na niej dokładna kwota zwrotu oraz informacje dotyczące konta bankowego. W niektórych przypadkach należy potwierdzić konto, dlatego niezbędne jest zachowanie ciągłości korespondencji pomiędzy nami a urzędem. W trakcie rozliczenia deklaracji przez Holenderski Urząd Skarbowy mogą przychodzić do Klienta pisma, których kopie prosimy w miarę możliwości jak najszybciej przesłać na e-maila lub pocztą tradycyjną, wtedy znacznie przyśpieszy to wydanie decyzji.

3. Zwrot podatku.

Po otrzymaniu decyzji podatkowej urząd przelewa zwrot na konto od 4 do 6 tygodni. Jeśli kwota zwrotu podatku jest niezgodna z wyliczoną, to istnieje możliwość odwołania się od decyzji w terminie jednego miesiąca od daty jej wystawienia.

To takie proste!

Wielu Polaków pracujących za granicą nie wie o możliwości zwrotu nadpłaconego podatku lub nie ubiega się o niego, nie mając czasu lub ochoty na bieganie po urzędach i wypełnianie formularzy. Korzystając z usług biura podatkowego, procedura zwrotu staje prosta i przyjemna!

Skorzystaj z naszych usług!

Gambit Tax © 2023 wszelkie prawa zastrzeżone